تستوسترون

افزایش سطح تستوسترون به صورت کاملا طبیعی

اگر به دنبال افزایش سطح تستوسترون به صورت کاملا طبیعی هستید، بهتر است عادات روزانه خود را مرور کنید. با اعمال تغییرات ساده ای که به سلامت عمومی شما کمک می کنند، می توانید سطح تستوسترون خود را نیز افزایش دهید.

در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

۱- به اندازه کافی بخوابید

معمولاً کمبود خواب مهم ترین کاهش سطح تستوسترون در مردان است. کمبود خواب بر هورمونها و مواد شیمیایی متعددی در بدن تأثیر می گذارد که یکی از آنها تستوسترون است.

توصیه می شود که میزان خواب خود را بین ۷ تا ۸ ساعت نگه دارید و به خوابیدن بیش از همیشه اهمیت بدهید. تماشای برنامه های تلویزیونی شب هنگام را به فراموشی بسپارید.

۲- وزنتان را تنظیم کنید

مردانی که اضافه وزن دارند معمولاً از سطح تستوسترون پایین تری برخوردار هستند. خبر خوب برای این افراد این است که با کاهش وزن می توانند سطح تستوسترون از دست رفته را بازیابی کنند.

همچنین افرادی که کمبود وزن شدید دارند، با رسیدن به وزن ایده آل می توانند سطح تستوسترون خود را بهبود دهند.

۳- فعالیت بدنی داشته باشید

واقعیت این است که بدن شما سطح تستوسترون را متناسب با میزان فعالیت شما تنظیم می کند. اگر زمان زیادی بر روی مبل بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، مغز شما این برداشت را خواهد داشت که شما به تستوسترون زیادی برای تقویت عضلات و استخوانهای خود نیاز ندارید.

وقتی فعالیت بدنی زیادی داشته باشید، مغز شما این پیغام را صادر می کند که شما به مقدار بیشتری از هورمون تستوسترون نیاز دارید. مقدار متعادلی از فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی و یا کار با وزنه می تواند به افزایش سطح تستوسترون شما کمک کند.

۴- استرس نداشته باشید

اگر به طور مداوم تحت استرس باشید، بدن شما به طور مداوم میزان زیادی از هورمون کورتیزول تولید می کند. این موضوع باعث کاهش میزان ترشح تستوسترون می شود.

چنانچه تحت استرس زیادی هستید راه های زیر را امتحان کنید:

  • ساعات کاری خود را کاهش دهید. چنانچه به اضافه کاری زیادی می پردازید، بهتر است برای مدتی ساعت کاری خود را به زیر ۱۰ ساعت در روزکاهش دهید.
  • روزانه دو ساعت را به فعالیت های آرامش بخشی که هیچ ارتباطی به کار ندارند مانند مطالعه و گوش دادن به موسیقی بپردازید.

لطفا تجربیات خود در زمینه افزایش سطح تستوسترون را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید

کراتین

کراتین چیست و چه کار می کند؟

احتمالا معروف ترین مکمل ورزشی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا کراتین (Creatine) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *