باشگاه

پنج کار آزاردهنده در باشگاه..!

من و شما در محیط خانه خود، ممکن است کارهایی را انجام بدهیم که انجام آنها در محیط های عمومی به دور از ادب و نزاکت باشد. ممکن است صدای موسیقی را زیاد کنیم و یا بدون لباس بر روی مبل بنشینیم! از قدیم گفته اند که چهاردیواری، اختیاری!

چهاردیواری

باشگاه های ورزشی محیط های عمومی هستند و با این بهانه که حق عضویت ماهانه پرداخت می کنیم، اجازه انجام هر کاری در محیط باشگاه را نداریم.

اگر از کسانی که سالها در باشگاه های ورزشی فعالیت داشته اند در خصوص کارهای آزاردهنده در محیط باشگاه بپرسید، احتمالا به این موارد خواهید رسید:

۱- نعره زدن در حین تمرین!

این مورد معمولا محدود به باشگاه های مردانه است. افرادی که با شور و هیجان خاصی تمرین می کنند و معمولا در هنگام انجام پرس سینه، فریادهای بسیار بلندی سر می دهند! ممکن است برخی اوقات در هنگام تمرین سنگین، ایجاد کمی صدا احساس قدرت را به شما القا کند ولی نعره زدن های متوالی و عمدتا بدون دلیل، قطعا برای اطرافیان شما آزاردهنده است و تمرکز دیگران را بر هم میزند.

۲- مکالمه تلفنی طولانی و با صدای بلند

بهتر است که در هنگام انجام تمرینات ورزشی در محیط باشگاه، تلفن همراه خود را در کمد لباس بگذارید و آن را به همراه خود به سالن تمرین نبرید. این موضوع نه تنها به تمرکز شما در طول تمرین کمک خواهد کرد، بلکه باعث آسایش دیگران نیز خواهد شد!

فرض کنید که در حال انجام حرکت اسکات پا هستید و فردی در نزدیکی شما بر روی نیمکت نشسته است و در حال صحبت با صدای بلند در خصوص مسائل خانوادگی خود است! قطعا این موضوع تمرکز شما را به هم خواهد زد.

۳- برهنه گشتن در محیط باشگاه!

متأسفانه این مورد را در همه باشگاه های بدنسازی می توان مشاهده کرد. فردی پس از انجام چند تمرین ورزشی و به اصطلاح دم کردن بدن، پیراهن خود را از تن در می آورد و تظاهر میکند که این کار را به خاطر گرما و تعریق زیاد انجام داده است! حتما با بنده موافق هستید که این کار نیز بسیار آزاردهنده است.

۴- سلفی گرفتن

در بسیاری از باشگاه ها، اعلانی را بر روی دیوار و یا آینه می بینید که اعلام میکند استفاده از تلفن همراه در حین تمرین ممنوع است. قطعا منظور از استفاده، هر نوع استفاده ای بوده است! چه مکالمه باشد، چه پیامک زدن و چه سلفی گرفتن!

۵- تذکر دادن به دیگران

متأسفانه اکثر افرادی که چند ماه به باشگاه می روند، احساس می کنند که دیگر همه چیز را در مورد اصول تمرین یاد گرفته اند و می توانند به دیگران نحوه درست انجام حرکات را آموزش بدهند. هیچ وقت بدون اینکه از شما بخواهند اقدام به انتقال دانش خود به دیگران نکنید!

بیشتر بخوانید

شکم خالی

آیا تمرین با شکم خالی بهتر است؟

احتمالاً این سئوال برای شما هم پیش آمده است که تمرین کردن با شکم خالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *