تمرین در منزل

بایدها و نبایدهای تمرین در منزل

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز ورزشی، بسیاری از افراد در طی چند ماه گذشته به تمرین در منزل روی آورده اند و احتمالا بسیاری از آنها حتی با بازگشایی مجدد اماکن ورزشی نیز تمرین در منزل را برای مدتی طولانی ادامه خواهند داد. بنده هم مانند بسیاری از افراد در طی چند ماه گذشته تمرینات ورزشی خود را در منزل و با استفاده از امکانات حداقلی ادامه داده ام و باید اعتراف کنم که کاملا رضایت دارم و احتمالا به زودی به باشگاه بر نخواهم گشت!

تمرین در منزل

 

در این مطلب چند توصیه برای بهبود عملکرد تمرینی در منزل ارائه می دهم که امیدوارم به دردتان بخورد.

  • داشتن برنامه

ممکن است ورزش کردن در منزل را با تفریح یا وقت گذرانی اشتباه بگیرید و بعد از مدتی به خودتان بیایید و ببینید که عملا بدون برنامه مشخص وقت و انرژیتان تلف شده است. یادتان باشد که بودن در منزل قرار نیست از اهمیت نظم و برنامه ورزشی شما بکاهد. توصیه می شود که همیشه در یک زمان مشخص تمرین کنید. برخی افراد در ابتدای روز و برخی عصرها را می پسندند. بهتر است هر زمانی را که ترجیح میدهید، در بلندمدت به آن زمان پایبند باشید.

  • گرم کردن قبل از تمرین

ممکن است در منزل بودن باعث شود که تمرینات خود را کمتر جدی بگیرید و به عنوان مثال از گرم کردن قبل از تمرین پرهیز کنید. یادتان باشد منزل یا باشگاه فرقی نمی کند، عضلات بدون گرم کردن و نرمش پیش از تمرین بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند.

  • استفاده از کفش ورزشی

بسیاری از افراد برای تمرین در منزل از دمپایی یا صندل استفاده می کنند و حتی ممکن است که تمرینات خود را با پای برهنه انجام دهند. این موضوع قطعا یک اشتباه است که می تواند به مرور به کمر یا زانوی شما آسیب زند. اکیدا توصیه می کنم که یک جفت کفش جداگانه برای تمرین در منزل تهیه کنید.

  • تماشا کردن تلویزیون

یکی از تهدیدهای ورزش در منزل، در دسترس بودن همه چیز است! ممکن است که بخواهید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر ورزش، اخبار ورزشی را هم ببینید! این کار می تواند تمرکز شما را بر هم بزند و حواستان را برای مدتی طولانی پرت کند. بسیاری از آسیب های ورزشی در یک لحظه غفلت رخ می دهند ولی عواقبشان برای سال ها باقی می ماند. پیشنهاد می کنم که اگر در جلوی تلویزیون تمرین می کنید، حوس تماشا کردنش به سرتان نزند!

  • خوردن تنقلات در حین تمرین

ممکن است در حین تمرین در منزل، هوس خوردن یک تکه شکلات یا یک بستنی وانیلی به سراغتان بیاید و به سراغ یخچال بروید! بهتر است که در حین تمرین تنها با نوشیدن آب از خودتان پذیرایی کنید و خوردن هرگونه مواد غذایی جامد را به بعد از تمرین موکول کنید.

 

 

موارد بالا تنها چند نکته ای بود که به ذهن بنده می رسد و بر مبنای تجارب شخصی اینجانب نوشته شده اند. لطفا اگر مورد دیگری وجود دارد که می تواند به بنده و دیگران کمک کند، دیدگاهتان را برایمان بنویسید.

 

موفق باشید

بیشتر بخوانید

عدم تقارن

با عدم تقارن عضلات چه کنیم؟

یکی از اصلی ترین دلایل رفتن به باشگاه برای بسیاری از افراد (حتی خود من!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *