پیلاتس

با پیلاتس آشنا شوید

احتمالاً نام پیلاتس را بارها شنیده و یا دیده اید ولی شاید هنوز دقیقاً ندانید که پیلاتس چیست. برای آشنایی با پیلاتس با ما همراه شوید.

پیلاتس چیست؟

پیلاتس نوعی از تمرینات ورزشی می باشد که هدفش به کارگیری همزمان ذهن و جسم برای رسیدن به عملکردی بهینه است. با تمرینات پیلاتس عضلاتی که به اندام شما تعادل می بخشند، تقویت شده و فرم می گیرند. تمرینات پیلاتس با به کارگیری جاذبه و وزن بدن و گاهاً با استفاده از تجهیزات مخصوص اجرا می شوند.

ارتباط میان ذهن و بدن برای اجرای حرکات پیلاتس بسیار حیاتی است. میتوان چنین گفت که پیلاتس ذهن شما را وا می دارد تا به طور مداوم از نحوه حرکت اندامهای بدن مطلع باشد که نتیجه آن کنترل بیشتر حرکات و بهبود تکنیک اجرای حرکات است.

تاریخچه پیلاتس

اژوزف پیلاتسین رشته ورزشی به افتخار ژوزف پیلاتس نامگذاری شده است. او در سال ۱۸۸۳ در آلمان متولد شد. در کودکی از بیماری های گوناگون مانند آسم رنج می برد و به همین دلیل تمام عمر خود را صرف بهبود وضعیت جسمانی خود کرد. پدرش که خود یک ژیمناست بود، او را با رشته های گوناگون ورزشی مانند ژیمناستیک، بدنسازی، جوجیتسو و بوکس آشنا کرد به گونه ای که در سن ۱۴ سالگی بدنی بسیار ورزیده داشت.

در سال ۱۹۱۲ به انگلستان مهاجرت کرد و در آنجا به کار در سیرک و آموزش دفاع شخصی پرداخت. پس از پایان جنگ جهانی اول به آلمان بازگشت ولی به دلیل نارضایتی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشورش در سال ۱۹۲۵ به آمریکا مهاجرت کرد. در آمریکا به تأسیس یک باشگاه ورزشی پرداخت و تا آخر عمر به توسعه روش تمرینی خویش پرداخت.

فواید پیلاتس

تمرین تمام بدن

پیلاتس به نوعی سیستماتیک تمامی عضلات بدن را درگیر میکند. برای انجام درست هر حرکت، عمدتا به بیش از دو گروه از عضلات بدن نیاز داریم و در این ورزش خبری از حرکات تک عضله و ایزوله نیست. واقعیت این است که بدن انسان به همین شکل خلق شده است و انجام تمریناتی با این رویکرد ما را برای رویارویی با چالش های فیزیکی روزانه آماده می کند.

اصلاح طرز ایستادن

نشستن و ایستادن غلط منجر به انحرافات ستون فقرات و در نهایت بروز دردهای متعدد در کمر و گردن میشود. چنانچه والدینتان طرز صاف نشستن را به خوبی به شما نیاموخته اند، انجام تمرینات پیلاتس را به شما توصیه می کنیم!

تقویت و رشد عضلات

انجام تمرینات پیلاتس به قدرت زیادی نیاز دارد که شاید در نگاه اول چنین به نظر نرسد. به مرور زمان با انجام اینگونه تمرینات عضلات شما تقویت خواهد شد و می توانید شاهد فرم گرفتن آنها باشید. البته بهتر است برای داشتن بدنی با عضلات تفکیک شده، در کنار پیلاتس به ورزشهایی با ماهیت هوازی بیشتر نیز بپردازید.

بهبود تمرکز

حفظ تعادل بدن، آرامش ذهنی و همچنین تنفس منظم از عوامل مهم اجرای صحیح حرکات و تمرینات پیلاتس است. قطعا رعایت همزمان تمام این موارد، نیاز به تمرکز زیادی دارد. با تکرار تمرینات پیلاتس به مرور زمان به میزان تمرکز شما افزوده می شود.

کلام پایانی

پیلاتس ورزشی برای تمامی افراد است. چنانچه تا به حال به انجام آن نپرداخته اید، می توانید از همین امروز شروع کنید و از فوائد آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید

کودکان

چهار فایده اصلی پیلاتس برای کودکان

متاسفانه در سالهای اخیر، اضافه وزن و چاقی در کشور ما نیز مانند بسیاری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *