پشت بازو سیم کش

پشت بازو سیم کش

همانطور که می دانید عضلات پشت بازو در مقایسه با عضلات جلو بازو حجم بسیار بیشتری دارند لذا پرورش و تفکیک این عضلات از اهمیت زیادی برخوردار است. حرکت پشت بازو سیم کش از متداول ترین حرکات برای این منظور است.

این حرکت می تواند هر سه بخش از عضلات پشت بازو را درگیر کند و به همین دلیل در برنامه های تمرینی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

نحوه اجرا:

گام اول: دستگاه سیم کش را برای استفاده از حلقه بالایی تنظیم کنید. دستگیره V شکل را بر روی سیم دستگاه نصب کنید. وزنه مناسبی را انتخاب کنید. روبروی دستگاه سیمکش بایستید و با هر دو دست دستگیره را نگهدارید. کمرتان را صاف نگهدارید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه هایتان از یکدیگر باز کنید. این حالت شروع حرکت است.
پشت بازو سیم کش 1

گام دوم: با باز کردن آرنجهایتان، دستگیره را به سمت پایین فشار دهید. از حرکت دستهایتان از مفصل شانه خودداری کنید. در انتهای حرکت لحظه ای مکث کنید و سپس به آرامی و با کنترل به حال اول برگردید. 

پشت بازو سیم کش 2چند نکته تکمیلی:

۱- استفاده از دستگیره V شکل باعث فشار بر روی هر سه عضله پشت بازو می شود. اگر از دستگیره صاف استفاده کنید بیشترین فشار به قسمت بیرونی عضله پشت بازو وارد میشود. پنانچه از دستگیره صاف استفاده نمایید دستگیره را به گونه ای در دست بگیرید که کف دستهایتان به سمت بالا باشد، بیشترین فشار بر روی قسمت داخلی عضله پشت بازو وارد می شود.

۲- این حرکت را می بایست با وزنه های نسبتاً سنگین انجام دهید تا نتیجه لازم را بگیرید.

۳- اگر در حین انجام این حرکت به شانه هایتان فشاری غیرمعمول وارد، احتمالا نحوه ایستادنتان مناسب نیست. سعی کنید از حرکت دستهایتان از مفصل شانه خودداری کنید و تنها با خم کردن آرنج حرکت را انجام دهید.

بیشتر بخوانید

عدم تقارن

با عدم تقارن عضلات چه کنیم؟

یکی از اصلی ترین دلایل رفتن به باشگاه برای بسیاری از افراد (حتی خود من!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *