پرس آرنولدی

پرس آرنولدی (Arnold Press)

همانگونه که از نام این حرکت می توان حدس زد، این حرکت توسط آرنولد شوارزنگر ابداع شده است. از دید آرنولد، پرس شانه معمولی بیشترین تأثیر را بر روی عضلات دلتوئید جانبی (Side Deltoid) می گذارد و تأثیر آن بر روی عضلات دلتوئید قدامی یا جلویی(Front Deltoid) و دلتوئید خلفی یا پشتی (Rear Deltoid) ناچیز است. به همین علت، آرنولد پرس شانه معمولی را کمی تغییر داد به گونه ای که بتواند همزمان هر سه عضله شانه را درگیر کند و در نتیجه شانه ای سه بعدی بسازد.

نکته ای که در مورد این حرکت می توان اضافه کرد، این است که پرس آرنولدی علی رغم اینکه نسبت به پرس شانه معمولی سخت تر است، لیکن مسیر حرکت دستها در این حرکت به کارکردهای روزمره دستها و طبیعت مفاصل نزدیکتر است که در نتیجه اجرای آن را منطقی می کند.

نحوه اجرا:

گام اول: دو دمبل با وزن مناسب را بردارید و با خم کردن آرنج هایتان آنها را رو به بدن خود نگه دارید.  این حالت شروع حرکت شما است. 
پرس آرنولدی 1

گام دوم: همزمان با چرخش دستهایتان از مفصل شانه به سمت خارج، آنها را به سمت بالا حرکت دهید. این حرکت را با آرامش و کنترل انجام دهید.

پرس آرنولدی 11

گام سوم: با صاف کردن مفصل آرنج، دو دست را در بالای سرتان صاف کنید به گونه ای که کف دستهایتان به سمت جلو باشد. وزنه ها را برای لحظه ای متوقف کنید و سپس به آرامی به حالت اول برگردید. سعی کنید در هنگام برگشت دستها در همان مسیر بالارفتن به سمت پایین حرکت کنند.

پرس آرنولدی 2

چند نکته تکمیلی:

۱- انجام این حرکت به کنترل زیادی نیاز دارد و با عجله کردن ممکن است به خودتان آسیب بزنید.

۲- توصیه می کنیم که به جای سنگین کردن وزنه ها، بر روی درست زدن این حرکت تمرکز داشته باشید.

۳- این حرکت را می توان به صورت نشسته نیز انجام داد. در حالت نشسته، فشار بیشتری بر عضلات وارد می شود زیرا که امکان تقلب و کمک گرفتن از عضلات فیله کمر کمتر می شود.

بیشتر بخوانید

شانه

چند عضله شانه داریم؟!

احتمالا بارها واژه هایی مثل سرشانه، دلتوئید، عضلات ذوزنقه و … را شنیده اید. این واژه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *